Διεύθυνση : ΔΔΕ Φλώρινας - Κτίριο ΑΔ Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας - ΤΚ 531 00


Πρόεδρος : Μούζα Βασιλική (τηλ. 6972609969)
Αντιπρόεδρος :Μελισίδου Ζαφειρειώ
Γ.Γραμματέας : Νικολάου Νικόλαος (6932428401)
Ταμίας :Λαζαρίδου Μαρία
Οργ. Γραμματέας : Πυργιλής Παντελεήμων
Μέλη: Φωτιάδου Χριστίνα , Κοσκοσά Παρασκευή


Τρίτη 20 Μαΐου 2014

Στάσεις εργασίας για την αξιολόγηση και την έκθεση αυτοαξιολόγησης (19-05-2014)





ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

    19/5/2014

                       

ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ


1. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Φλώρινας με βάση τις αποφάσεις των οργάνων (ΟΛΜΕ, ΕΛΜΕ, Γ.Σ. Προέδρων) κηρύσσει ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ τις ημέρες ΤΕΤΑΡΤΗ 21 ΚΑΙ ΠΕΜΠΤΗ 22 ΜΑΙΟΥ από 09.00 έως και 12.00 το πρωί για να διευκολύνει όσους ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ και ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ θέλουν να συμβάλουν στην ακύρωση των σεμιναρίων που πραγματοποιούνται τις παραπάνω μέρες 

στα γραφεία της ΔΔΕ Φλώρινας και στην αίθουσα Ν. Συμβουλίου
στις 11:00 με 15:30 την Τετάρτη και
στις 10:00 με 15:30 την Πέμπτη

Επίσης για τις ώρες 12.00 έως 15.00  η ΟΛΜΕ ΚΗΡΥΣΣΕΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ και για τις 2 μέρες.
 
Καλούμε ιδιαίτερα τους διευθυντές των σχολείων να μην ενδώσουν στις εντολές του ΥΠΑΙΘ, να μην γίνουν τα εκτελεστικά όργανα μιας πολιτικής που κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς και ανοίγει το δρόμο για την επόμενη κινητικότητα και τις απολύσεις. Τους καλούμε να μη πάρουν μέρος στα ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ αυτά.

2.                 Στο θέμα της ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και των ΕΚΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΤΑΧΘΟΥΝ αυτήν την εβδομάδα, καλούμε τους συλλόγους στα σχολεία είτε α) με βάση το ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΛΜΕ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι) να ΑΡΝΗΘΟΥΝ ΤΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ, είτε β) να συντάξουν κείμενο που να συνοδεύει τις εκθέσεις τους (παράδειγμα κειμένου ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ ), που να μην παρέχει νομική βάση μελλοντικών ενεργειών από το ΥΠΑΙΘ σε βάρος συναδέλφων ή σχολικών μονάδων.


 Δ.Σ. ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

 
           
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
ΠΛΑΙΣΙΟ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟ ΜΑΗ
  
 Οι καθηγητές του  ............................ , ζώντας τα πραγματικά προβλήματα του σχολείου μέσα από την καθημερινή μας προσπάθεια για τη μόρφωση των μαθητών διαπιστώνουμε ότι:
    Το δημόσιο σχολείο ( εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές) επειδή αποτελεί βασικό κύτταρο της κοινωνίας για την εξέλιξή της, έχει ανάγκη την ολόπλευρη και καθολική  στήριξη σε όλους τους τομείς της λειτουργίας του.

Επισημαίνουμε τους σημαντικότερους:

-           Ουσιαστική χρηματοδότηση για την κάλυψη των αναγκών από την αύξηση
            του προϋπολογισμού για την παιδεία.
-           Κατάργηση του ν. 4186/12, μη εφαρμογή του στην Α΄ Λυκείου.
-           Επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν από τα ΕΠΑΛ και των εκπαιδευτικών που απολύθηκαν ή μετατάχθηκαν. 
-           20 μαθητές στο τμήμα με ταυτόχρονη ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών λειτουργίας (βιβλιοθήκη, εργαστήρια, ηλεκτρονική - διοικητική γραμματεία, κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, σχολικός φύλακας κ.α.)
-           Ολόπλευρη επιστημονική, οικονομική και εργασιακή στήριξη του εκπαιδευτικού με ουσιαστική επιμόρφωση, μισθό και σύνταξη για αξιοπρεπή ζωή και εργασιακές συνθήκες ασφάλειας, ώστε απρόσκοπτα να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του.
-           Σύγχρονα ενιαία αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και μεθόδους διδασκαλίας που θα εξασφαλίζουν την ενιαία πρόσβαση όλων των μαθητών στην επιστημονική γνώση με κριτικό τρόπο για την ολόπλευρη ανάπτυξη του νέου ανθρώπου, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα χωράει όλους τους μαθητές και όλη τη γνώση στα πλαίσια του ενιαίου 12χρονου δημόσιου σχολείου.
-           Δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, που θα κατοχυρώνει κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας και ουσιαστικής συμμετοχής όλων στην εξέλιξη της σχολικής ζωής, με αναβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας του Συλλ. Διδασκόντων που είναι ο βασικός μοχλός όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και λειτουργίας του σχολείου.
-            Ένα τέτοιο σχολείο για να λειτουργήσει απαιτεί άμεσα την πρόσληψη χιλιάδων νέων συναδέλφων με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας και τον απαιτούμενο αριθμό προσλήψεων διοικητικού προσωπικού.
   
Επειδή είναι προφανές ότι ένα τέτοιο πλαίσιο λειτουργίας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την επιβαλλόμενη εκπαιδευτική πολιτική της απορρύθμισης του δημόσιου σχολείου και της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών χτυπώντας καίρια τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας.
Επειδή είναι προφανές ότι ο στόχος του μηχανισμού αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης είναι η νομιμοποίηση και η εφαρμογή της πολιτικής της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, της χειραγώγησης και του ανταγωνισμού των εκπαιδευτικών, της καθήλωσης - μείωσης μισθών και βαθμών και τελικά των απολύσεων.
Δηλώνουμε ότι με τη συσπείρωση και τον αγώνα μας θα αποτρέψουμε την εφαρμογή αυτής της πολιτικής, θα κάνουμε πράξη το Δημόσιο σχολείο των κοινωνικών αναγκών και των οραμάτων μας.

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
          Σας κοινοποιούμε την έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας στον οποίο οριστήκαμε και δεν συμμετείχαμε με την θέλησή μας, αλλά υλοποιήσαμε με βάση την τελευταία διαταγή του ΥΠΑΙΘ. ΕΠΙΜΈΝΟΥΜΕ και τώρα και θεωρούμε την όλη διαδικασία πρόχειρη, αποτέλεσμα αντιγραφής ξένων και άσχετων με την ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα, αναποτελεσματική,  ιδιαίτερα αν δεν συνοδευτεί από ένα κλίμα βελτιωτικό και με γενναία χρηματοδότηση της παιδείας, και ουσιαστικά αντιεπιστημονική. Η ουσία κρύβεται επιμελώς σε ερωτηματολόγια, δείκτες και αριθμούς και από την μία ενοχοποιεί απολύτως  τον εκπαιδευτικό και τον κάνει συμμέτοχο σε αναντίστοιχο βαθμό στις μεγάλες ευθύνες που έχουν οι επικεφαλής της εκπαίδευσης στην χώρα μας, και  από την άλλη στρώνει το χαλί σε επερχόμενες αντιδραστικές πολιτικές στο χώρο της παιδείας.
Μπορείτε να θεωρήσετε την έκθεση ως μη έγκυρη και παρακαλούμε να μη ληφθεί σε καμία περίπτωση υπ όψη αν χρησιμοποιηθεί για αρνητικούς σκοπούς, όπως μείωση χρηματοδότησης της σχολικής μονάδας, συγχώνευσή  της, αξιολόγηση ή απόλυση εκπαιδευτικού κ.α.