Διεύθυνση : ΔΔΕ Φλώρινας - Κτίριο ΑΔ Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας - ΤΚ 531 00


Πρόεδρος : Μούζα Βασιλική (τηλ. 6972609969)
Αντιπρόεδρος :Μελισίδου Ζαφειρειώ
Γ.Γραμματέας : Νικολάου Νικόλαος (6932428401)
Ταμίας :Λαζαρίδου Μαρία
Οργ. Γραμματέας : Πυργιλής Παντελεήμων
Μέλη: Φωτιάδου Χριστίνα , Κοσκοσά Παρασκευή


Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Κείμενο για την αξιολόγηση για υπογραφή από τους διευθυντές (17-11-2014)

            Οι εκπαιδευτικοί που υπογράφουμε παρακάτω, δηλώνουμε ότι συμμετέχουμε στην Απεργία-Αποχή που έχουν κηρύξει Α.Δ.Ε.Δ.Υ.–ΟΛΜΕ από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της αξιολόγησης (Π.Δ. 152/13) των εκπαιδευτικών αλλά και αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου η οποία πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου (Ν. 4024/11, Ν. 3848/10, Ν. 4142/13, Ν. 3679/10).
Δηλώνουμε ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε:

Να αξιολογηθούμε ή να αξιολογήσουμε

Ο καθένας από εμάς έχει την προσωπική του διαδρομή και ιστορία υπηρετώντας από διάφορες θέσεις το Δημόσιο Σχολείο. Ο καθένας από εμάς έχει τις προσωπικές του ή και τις συλλογικές του συμβολές και ευθύνες στην πορεία της Δημόσιας Εκπαίδευση.

Όλοι εμείς έχουμε κάτι κοινό:
Αυτή η συγκυρία, μας βρήκε να προσφέρουμε στο Δημόσιο Σχολείο από τη θέση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας

Από τη θέση αυτή, θέση ιδιαίτερα κρίσιμη και κομβική για τη λειτουργία του σχολείου, αντιμετωπίζουμε με ιδιαίτερη οξύτητα, ένταση, καθημερινό άγχος και ανασφάλεια όλες τις συνέπειες μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που «εξοντώνει» καθημερινά εκπαιδευτικούς και μαθητές. Καθημερινά σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων τους μαθητές και τους γονείς τους, αγωνιζόμαστε να κρατήσουμε το δημόσιο σχολείο όρθιο, να διατηρήσουμε τη φλόγα της γνώσης αναμμένη στις καρδιές των μαθητών μας, να στηρίξουμε όσους πλήττονται βάναυσα από τις μνημονιακές πολιτικές.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και η διοίκηση επιχειρεί να μας κάνει όργανα εφαρμογής αυτής της πολιτικής και «σάκο του μποξ» της δυσαρέσκειας των συναδέλφων και των γονιών, επιχειρεί να μας αποσπάσει από το σώμα των καθηγητών στη λογική του «διαίρει και βασίλευε».

Σ’ αυτές τις συνθήκες έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πλέγμα νόμων, Π.Δ. και εγκυκλίων για την «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Ανεξάρτητα του τι πιστεύει ο καθένας από εμάς για τις διαδικασίες ανατροφοδότησης που είναι αναγκαίες για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αυτό για το οποίο γινόμαστε καθημερινά όλο και πιο σίγουροι, είναι ότι το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο για την «αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση» δεν έχει καμία σχέση με διαδικασίες βελτίωσης, αλλά στοχεύει στο να κατηγοριοποιήσει σχολικές μονάδες και εκπαιδευτικούς, καθηλώνοντάς τους μισθολογικά και δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα απαράδεκτο καθεστώς ανασφάλειας, υποταγής και φόβου.
Γίνεται φανερό ότι σε τέτοιες συνθήκες, το δημόσιο σχολείο και η δημοκρατική του λειτουργία κλονίζονται και το κλίμα που δημιουργείται υπονομεύει ανοιχτά την προσπάθεια βελτίωσης του μορφωτικού έργου του σχολείου. Ελπίζαμε ότι μετά την αντίθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, τις αντιδράσεις και τον αντίλογο που αναπτύχθηκε, το Υπουργείο θα είχε επανεξετάσει τη θέση του.

Η δική μας η θέση πλέον και ο ρόλος μας σαν συντονιστές, καθοδηγητές, εμπνευστές του συλλόγου καθηγητών, υπονομεύεται ανοιχτά, μια που επιχειρείται να γίνουμε οι αξιολογητές–κριτές των συναδέλφων, με επιπτώσεις στην υπηρεσιακή τους εξέλιξη και τη ζωή τους.
Πιστεύουμε ότι δεν μας ταιριάζει τέτοιος ρόλος, είναι ζήτημα στοιχειώδους αξιοπρέπειας και ζωής για το σχολείο που ονειρευτήκαμε να υπηρετήσουμε.
Με την υπογραφή μας στο κείμενο αυτό, δηλώνουμε την πρόθεσή μας να αγωνιστούμε μαζί με τους συναδέλφους μας μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, για να παγώσουν οι διαδικασίες που προβλέπει το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση (ΠΔ152/13, Ν3848/10, Ν4024/11) και να ανοίξει επιτέλους ένας δημοκρατικός και ουσιαστικός διάλογος για το μέλλον του Δημόσιου Σχολείου.

Για ένα σχολείο που να χωράει όλους τους εκπαιδευτικούς, όλους τους μαθητές, όλη τη γνώση.

Δηλώνουμε ότι αδυνατούμε να εφαρμόσουμε το Π.Δ. για την αξιολόγηση καθώς αυτό βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με τις βασικές μας αρχές και τη συνείδησή μας.