Διεύθυνση : ΔΔΕ Φλώρινας - Κτίριο ΑΔ Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας - ΤΚ 531 00


Πρόεδρος : Μούζα Βασιλική (τηλ. 6972609969)
Αντιπρόεδρος :Μελισίδου Ζαφειρειώ
Γ.Γραμματέας : Νικολάου Νικόλαος (6932428401)
Ταμίας :Λαζαρίδου Μαρία
Οργ. Γραμματέας : Πυργιλής Παντελεήμων
Μέλη: Φωτιάδου Χριστίνα , Κοσκοσά Παρασκευή


Πέμπτη 10 Απριλίου 2014

Ενέργειες για τον ορισμό συναδέλφων σε ομάδες εργασίας για την αυτοαξιολόγηση (09-04-2014)



ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑ

8/4/2014


ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
      ΠΡΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΥΣ κ.α.
         
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Φλώρινας μετά τις τελευταίες εξελίξεις επισημαίνει τα εξής:

1.            Χαιρετίζει την στάση της πλειοψηφίας των συναδέλφων να αντισταθεί στην προτεινόμενη αυτοαξιολόγηση που ανοίγει δρόμους στην κατηγοριοποίηση σχολείων και στις απολύσεις συναδέλφων. Όλοι μαζί πρέπει ενωμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα γιατί πολλά μέτωπα είναι ανοιχτά και ανοίγουν συνεχώς καινούργια.
2.            Το επόμενο διάστημα θα τεθούν θέματα ατομικής αξιολόγησης, μεγάλων τμημάτων, ενδεχομένως νέων συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, ωραρίου και οργανικής ανά σχολείο, που μαζί με το νέο τοπίο στο χώρο των μεταθέσεων και των αποσπάσεων θα δημιουργήσουν νέο εκρηκτικό τοπίο στο χώρο της εκπαίδευσης.
3.            Στο θέμα του ορισμού συναδέλφων υποχρεωτικά μετά την άρνησή τους να ενταχθούν μέχρι τέλους, και παρά τις ποικίλες πιέσεις, σε ομάδες εργασίας, τονίζουμε ότι η μόνη σωστή διαδικασία και σε συνέχεια προηγούμενης ανακοίνωσής μας της 1/4/14, είναι:
·               Ο Διευθυντής ορίζει τους συναδέλφους στο ΔΙΚΟ ΤΟΥ πρακτικό και ΚΟΙΝΟΠΟΙΕΙ τον ορισμό σε κάθε εκπαιδευτικό που ορίζεται.
·               Ο κάθε συνάδελφος ΧΩΡΙΣΤΑ μετά τον ορισμό του και εφ όσον θέλει να δηλώσει την αντίθεσή του σ αυτό μπορεί Ή να το δηλώσει εγγράφως στο Πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων εφ όσον αυτό έχει συνταχθεί και αναφέρει τους ορισμούς  Ή να συντάξει εις διπλούν αναφορά – τη μία την κρατάει αυτός – που θα πρωτοκολληθεί, όπου δηλώνει την αντίθεσή του και θα επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμη ενέργεια. Για την δεύτερη περίπτωση προτείνουμε δύο κείμενα αναφοράς,  ένα της ΔΟΕ και ένα της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής. (Μη ξεχνάμε ότι εκκρεμεί δικαστική προσφυγή της ΟΛΜΕ για ακύρωση της όλης διαδικασίας και της εγκυρότητάς της)

1η:
  «Κύριε Διευθυντά (ή Κυρία Διευθύντρια), έλαβα αντίγραφο της υπ' αριθμόν ........... απόφασης σας με την οποία με ορίζετε μέλος ομάδας εργασίας της Α.Ε.Ε., παρά το γεγονός, ότι η παραπάνω αρμοδιότητα ανήκει αποκλειστικά στον σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος έχει ήδη αποφασίσει επί του θέματος. Με το παρόν έγγραφο σας δηλώνω, ότι παρά το γεγονός, ότι θεωρώ την εντολή σας παράνομη, ελλείψει αρμοδιότητας, (Σύμφωνα με την από 28-3-2014 γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.) θα εκτελέσω αυτήν, επιφυλασσόμενος παντός νομίμου δικαιώματός μου».
         

:  
ΑΝΑΦΟΡΑ

Του...(ονοματεπώνυμο/πατρώνυμο, εκπαιδευτικού κλάδου.....
                                                                          
Προς το διευθυντή του  (σχολειου)...............
                                                                      
ΦΛΩΡΙΝΑ .../.../2014

Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου, υποβάλω την παρούσα σύμφωνα με το άρθρο 25 του ΥΚ. Δηλώνω ότι θα εκτελέσω τη διαταγή σας με αρ. πρωτ. ……..  να συμμετάσχω στις ομάδες εργασίας, για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας στην οποία ανήκω. Θεωρώ όμως τη διαταγή αυτή παράνομη για τους παρακάτω λόγους:
α)με βάση την αρχή της νομιμότητας ο υπάλληλος οφείλει να πράττει μόνον ό,τι ρητώς προβλέπεται από το νόμο. Στο ισχύον εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο (άρθρο 11 Ν. 1566/85, 32 Ν.3848/2010, ΥΑ 30972/Γ1/15.3.2013) δεν αναφέρεται πουθενά ρητώς η ατομική υποχρέωση συμμετοχής του εκπαιδευτικού σε ομάδες εργασίας, έγκειται δηλαδή στην ατομική του επιλογή να συμμετάσχει ή όχι.
β) Κατά την ισχύουσα νομοθεσία, μοναδικό αρμόδιο όργανο για τη σύσταση των ομάδων εργασίας σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων (Αρθρο 11 ν.1566/1985, αρ. 32 ν. 3848/2010, ΥΑ 30972/Γ1/15.3.2013, εγκύκλιος ΥΠΑΙΘ19008/Γ1/10.12.2013, Άρθρο 38 ΥΑ Φ.353.1/8.10.2002)
γ) Ο Διευθυντής αποτελεί το όργανο εκτέλεσης των αποφάσεων του Συλλόγου διδασκόντων και όχι αποφασίζον όργανο κατά τη διαδικασία, έχει δε υποχρέωση να υλοποιεί αυτές τις αποφάσεις (άρθρο 27 ΥΑ Φ.353.1/8.10.2002) . Στο σχολείο μας ο Σύλλογος αποφάσισε να μη συγκροτηθούν ομάδες εργασίας (ή συγκρότησε ομάδες εργασίας μόνο από τους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούσαν )
δ) Σύμφωνα με την συνταγματική αρχή του κράτους  δικαίου και την αρχή διάκρισης των εξουσιών άρθρο 26 Συντάγματος, η αρμοδιότητα, που έχει ανατεθεί σε ορισμένο όργανο δηλ. εν προκειμένω στο Σύλλογο Διδασκόντων δεν μπορεί να ασκηθεί από άλλο όργανο ακόμη και ανώτερο, εν προκειμένω το Διευθυντή, εκτός και αν υπάρχει αντίθετη νομοθετική ρητή διάταξη, πράγμα που δεν συντρέχει στην συγκεκριμένη περίπτωση, δεδομένου ότι οι εγκύκλιοι ερμηνεύουν και βοηθούν στην εφαρμογή του νόμου, σε περίπτωση δε αντίθεσής τους με αυτόν, υπερισχύει ο  νόμος (522/1983 γνωμοδότηση του ΝΣΚ).
ε) Οι ειδικότερες διατάξεις που ορίζουν τον σύλλογο διδασκόντων ως μοναδικό  αρμόδιο όργανο να συγκροτήσει ομάδες, υπερισχύουν του γενικότερου κανόνα  του  άρθρου 39 παρ.15 της ΥΑ.Φ. 353/8-10-2013 που επικαλείται το Υπουργείο στην 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιό του, προκειμένου να μεταφέρει την αρμοδιότητα από το Σύλλογο Διδασκόντων στο Διευθυντή, διάταξη η οποία σε κάθε περίπτωση  είναι άσχετη με τη διαδικασία της αξιολόγησης (αφού αναφέρεται στην κατανομή μαθημάτων και τάξεων και στην ανάθεση εργασιών εν γένει στο σχολείο) και έρχεται σε αντίθεση με  ρητή ειδική διάταξη της ίδιας υπουργικής απόφασης, που στο άρθρο 38 ορίζει το Σύλλογο Διδασκόντων ως το μόνο αποφασίζον όργανο, όπως προαναφέρθηκε.
στ)Η εν λόγω εγκύκλιος,  με βάση την οποία μου δίνεται αυτή η διαταγή δεν είναι ισχυρή και δεν ασκεί ουδεμία έννομη επιρροή καθόσον οι εγκύκλιοι, με βάση πάγια νομολογία του ΣτΕ δεν είναι δυνατόν να τροποποιούν ή να καταργούν ισχύοντες κανόνες που τίθενται από ουσιαστικό ή τυπικό νόμο.
Τέλος ζ) ο χρόνος που ορίζει το Υπουργείο με τις εγκυκλίους του για να κινηθούν οι διαδικασίες της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου ( στην τελευταία εγκύκλιο μάλιστα  μέχρι 4-4-2014 )κείται εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης (Ν. 3848/2010 αρθ. 32 και ΥΑ 30972/Γ1/15-3-2013 άρθρο 2.2 «Κάθε σχολική μονάδα μέχρι τέλους Σεπτεμβρίου θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους προγραμματίζει  κλπ.» Άρθρο 4.2  «Η διαδικασία της αξιολόγησης γίνεται σε ετήσια βάση κλπ.») καθιστώντας παράνομη έως ανυπόστατη τη σχετική διαδικασία
                           

Ο αναφέρων-δηλών εκπαιδευτικός

                      

 Δ.Σ. ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ