ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ από Γ.Σ. Προέδρων ΕΛΜΕ
ΑΘΗΝΑ Ιουν 2014
Κατά την Μετασυνεδριακή Γ.Σ. ΟΛΜΕ που
γίνεται ανάμεσα στα συνέδρια και έχει χαρακτήρα απολογισμού και προβληματισμού
διαπιστώθηκαν ή συζητήθηκαν μεταξύ άλλων:
·
Η χρονιά
που πέρασε - Ιούνιος 2013 / Ιούνιος
2014 - ήταν γεμάτη και από γεγονότα αλλά
και από μεγάλες κινητοποιήσεις του κλάδου ( διαθεσιμότητες, απεργίες, πορείες,
καταλήψεις, ΜΜΕ, αυτοαξιολόγηση κ.α.). Η αλλαγή της πολιτικής ηγεσίας στο ΥΠΑΙΘ
δεν θα φέρει αλλαγές στην πολιτική στο χώρο της παιδείας, πράγμα που
έγινε φανερό στη συνάντηση με τον νέο Υπουργό κ. Λοβέρδο με την ΟΛΜΕ. Άρα
χρειάζεται επαγρύπνηση και αγωνιστική διάθεση και εντός του θέρους,
προνομιακό χρονικό πεδίο επώδυνων αλλαγών και μέτρων για την κυβέρνηση – ακόμα
και νέα αύξηση ωραρίου και συγχωνεύσεις για κάλυψη των τεράστιων κενών σε
διδάσκοντες. Υπ όψη ότι στο αναθεωρημένο για φέτος μνημόνιο αναφέρεται η ανάγκη
παραπέρα οικονομικής και διοικητικής (!!) αυτονομίας της σχολικής μονάδας….
·
Διαθεσιμότητες
– απολύσεις: ήδη 85 συνάδελφοι έχουν πάψει να μισθοδοτούνται
από τον Μάρτιο του 2014 – γι αυτό και πρέπει να η οικονομική καμπάνια να
προχωρήσει γι αυτούς – ενώ αν συνεχισθεί η τακτική των προβληματικών
προκηρύξεων και δήθεν λαθών ή η μη αναπλήρωση στους άλλους πίνακες όσων
τοποθετήθηκαν από την προκήρυξη 6, θα φέρει πιθανές απολύσεις έως και 400
συναδέλφων!
·
Α΄ Λυκείου
και τράπεζα θεμάτων: ήδη
διαπιστώνεται το πρόβλημα των πάρα πολλών μαθητών ΓΕΛ που παραπέμπονται για
Σεπτέμβριο, τονίστηκε η σημασία συμπόρευσης με γονείς και μαθητές και
απαιτείται η αλλαγή τρόπου προαγωγής τουλάχιστον για φέτος, ενώ οι συνέπειες
της τράπεζας θεμάτων στη διδασκαλία, φροντιστήρια κ.α. θα φανεί και θα πρέπει
να αναλυθεί και προς την κοινωνία.
·
Αξιολόγηση: τονίστηκε η θέση – ομόφωνη – ότι αυτή η ατομική
αξιολόγηση δεν πρέπει να περάσει, συζητήθηκε η στάση μιας μερίδας
συναδέλφων και διευθυντών και οι δυσκολίες του θέματος γενικά. Αρχές Σεπτέμβρη
θα γίνουν νέες Γ.Σ. να δούμε πως θα πορευτούμε, γιατί το ζήτημα αυτό είναι πιο
δύσκολο στην αντιμετώπισή του από την Αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας –
στην οποία ο κλάδος και μαζικά μπόρεσε να αντιδράσει και η οποία αποδομήθηκε
μετά την υποχρεωτική εφαρμογή της στη συνείδηση των συναδέλφων και την οποία ο
κλάδος ακόμα έχει την δυνατότητα να μεταβάλει σε διαδικασία ουσιαστική και υπέρ
του, έξω από τα προτεινόμενα από το ΥΠΑΙΘ. Αντίθετα στο θέμα την ατομικής
αξιολόγησης ζητάμε την κατάργηση του νόμου 4024. Επίσης ζητήθηκε από το ΚΕΜΕΤΕ
να αντιπαρατεθεί θεωρητικά στην προτεινόμενη αξιολόγηση και να συνδεθεί με τα
θέματα που κρύβονται σε σχέση γενικότερα
με το τι σχεδιάζεται στην παιδεία και όχι αποκομμένο και μόνο.
Πρόεδρος ΕΛΜΕ
ΦΛΩΡΙΝΑΣ