Η πρόσφατη αύξηση του διδακτικού ωραρίου των
εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, η
αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, δημιουργούν πλήθος σοβαρών προβλημάτων,
μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η αβεβαιότητα που δημιουργείται στο
εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών καθηγητών, όπως και η μείωση της εισόδου νέων
συναδέλφων στην εκπαίδευση.
Οι αναπληρωτές καθηγητές είναι ισότιμοι συνάδελφοι ως
προς την επιστημονική και εκπαιδευτική προσφορά τους. Θεωρούμε ότι οι πάσης
φύσεως αιφνιδιαστικές και ανθρωποβόρες πρακτικές του Υπουργείου και της
Κυβέρνησης με μοναδικό γνώμονα την εξοικονόμηση δαπανών, οδηγούν σε
συσσώρευση νέων προβλημάτων, όπως αδιοριστία και δυσλειτουργία των
σχολικών μονάδων. Ήδη το προηγούμενο διδακτικό έτος ολοκληρώνεται με χιλιάδες
κενά (32.000 ώρες ανά εβδομάδα χωρίς εκπαιδευτικούς στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)
εξαιτίας και της μείωσης του μόνιμου προσωπικού κατά 15,2% την περίοδο
2010-2012 καθώς και του αριθμού των προσλαμβανόμενων αναπληρωτών συναδέλφων,
μέγεθος το οποίο θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο από τις επικείμενες
συνταξιοδοτήσεις.
Επειδή η παιδεία αποτελεί εθνικό ζήτημα και τα
προβλήματα της δεν επιλύονται με τεχνητές υπεραριθμίες και μειώσεις του
εκπαιδευτικού προσωπικού, η ανάγκη πρόσληψης αναπληρωτών συναδέλφων καθώς και ο
μόνιμος διορισμός τους, εκ των πραγμάτων θα αποτελέσει ζωτικής σημασίας
παράμετρο για την ομαλή διεξαγωγή της μαθησιακής διαδικασίας και την επόμενη
σχολική χρονιά. Το Υπουργείο πρέπει να πάψει να αδιαφορεί για τους ανθρώπους
που επί χρόνια στηρίζουν το εκπαιδευτικό έργο πανελλαδικά.
Δ.Σ. Ε.Λ.Μ.Ε. ΦΛΩΡΙΝΑΣ