Διεύθυνση : ΔΔΕ Φλώρινας - Κτίριο ΑΔ Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας - ΤΚ 531 00


Πρόεδρος : Μούζα Βασιλική (τηλ. 6972609969)
Αντιπρόεδρος :Μελισίδου Ζαφειρειώ
Γ.Γραμματέας : Νικολάου Νικόλαος (6932428401)
Ταμίας :Λαζαρίδου Μαρία
Οργ. Γραμματέας : Πυργιλής Παντελεήμων
Μέλη: Φωτιάδου Χριστίνα , Κοσκοσά Παρασκευή


Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Θεατρική παράσταση από τους καθηγητές έν απο-δράσει (15-06-2015)


Αποστολή αιτημάτων στον Υπουργό Παιδείας (10-06-2015)

ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ


Γραφεία ΔΔΕ Φλώρινας

ΚΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ              

531 00 Φλώρινα                               


http://elme-florina.blogspot.gr/

Ημερομηνία: 10 / 6 / 2015




ΠΡΟΣ:

κ.  Υπουργό Παιδείας

κ. Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας

ΚΟΙΝ:

·       Κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
·       ΔΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
·       ΟΛΜΕ


Θέμα:    ΠΥΣΔΕ, ΩΡΑΡΙΟ, ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ, ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ, ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

            Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Φλώρινας σε συνεδρίασή του εκφράζει τον προβληματισμό του και ζητάει την άμεση προώθηση των παρακάτω ζητημάτων:
·                     Την αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας και την ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγων Διδασκόντων, που χωρίς αυτά, το σημαντικό μέτρο αντικατάστασης της συνέντευξης με την άποψη του συλλόγου για την επιλογή στελεχών θα μείνει αναποτελεσματικό.
·                     Την εκλογή 3ου Αιρετού για ΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ και την κατάργηση της διεύρυνσης τους σε περίοδο επιλογής στελεχών.
·                     Την επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στην πριν την αύξησή του διάρκεια και την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 25 σε πρώτη φάση.
·                     Την απελευθέρωση των μισθών από τους βαθμούς και τα κλιμάκια του νόμου περί αξιολόγησης, με την πλήρη κατάργησή του νόμου και την μισθολογική ενίσχυση των κατώτερων κλιμακίων άμεσα.
·                     Την αύξηση των σχολικών δαπανών και γενικότερα του ποσοστού του προϋπολογισμού για την Παιδεία.


            Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο  ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




Μπουντουλούλης Ευάγγελος                        Πέγιος Κων/νος

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

Επιστολή στον Υπουργό για τα οδοιπορικά (10-06-2015)

ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ




Γραφεία ΔΔΕ Φλώρινας

ΚΤΗΡΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ                

531 00 Φλώρινα                                


http://elme-florina.blogspot.gr/

Ημερομηνία : 9 / 6 / 2015




ΠΡΟΣ:

κ.  Υπουργό Παιδείας

κ. Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών

ΚΟΙΝ:

·        Κ. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ            ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 
           ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
·        ΔΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
·        ΟΛΜΕ


Θέμα:    ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ

            Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Φλώρινας εκφράζει την πλήρη αντίθεσή του στην πρόθεση – σχέδιο νόμου - του Υπ. Οικονομικών να περικόψει τα ήδη πετσοκομμένα σε σχέση με την προ του 2009 κατάσταση οδοιπορικά έξοδα σε όσους εκπαιδευτικούς υποχρεώνονται να μετακινηθούν σε 2 ή περισσότερα σχολεία σε διαφορετικές ημέρες.
            Αυτό θα προκαλέσει και λειτουργικά προβλήματα στα σχολεία και επιδείνωση της ήδη άσχημης οικονομικής κατάστασης των νέων ιδιαίτερα συναδέλφων.
            Ζητάμε την άμεση απόσυρση της σχετικής διάταξης και την επαναφορά των οδοιπορικών στην προ των περικοπών κατάσταση.



            Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                          Ο  ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ




Μπουντουλούλης Ευάγγελος                      Πέγιος Κων/νος

Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Ενημέρωση για υπηρεσιακές μεταβολές (09-06-2015)

Ενημέρωση για υπηρεσιακές μεταβολές (υπεραριθμίες, μεταθέσεις, τοποθετήσεις, βελτιώσεις, αποσπάσεις, κάλυψη λειτουργιών κενών)

Με αφορμή την επικείμενη ανακοίνωση των μεταθέσεων, οι οποίες καθυστέρησαν σημαντικότατα για άλλη μια φορά,  ενημερώνουμε το εκπαιδευτικό προσωπικό της Δ.Δ.Ε. Φλώρινας για τις διαδικασίες τοποθετήσεων σε οργανικά κενά, που πραγματοποιούνται με τη λήξη του διδακτικού έτους αλλά και για τις υπόλοιπες μεταβολές που ακολουθούν μέχρι την έναρξη του νέου.

Τοποθέτηση υπεραρίθμων

Τα ΠΥΣΔΕ μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων  προβαίνουν σε ανάρτηση πινάκων κενών και πλεονασμάτων (στα κενά αυτά υπολογίζονται συνταξιοδοτήσεις και μεταθέσεις) ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία τοποθετήσεων σε κενές οργανικές θέσεις για την οποία διαδικασία λαμβάνονται υπόψη τα εξής:

1. Προηγείται η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών που έχουν χαρακτηρισθεί οργανικά υπεράριθμοι (στο τέλος του ενημερωτικού υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες για την υπεραριθμία) , σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 του Π.Δ. 50/96, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 12 του Π.Δ. 100/97. Στη συνέχεια γίνεται αναμόρφωση των πινάκων ώστε να γίνει τοποθέτηση των επόμενων κατηγοριών.

Τοποθετήσεις σε οργανικά κενά των υπολοίπων (εκτός υπεραρίθμων) εκπαιδευτικών
Μετά τις τοποθετήσεις των υπεράριθμων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Π.Δ.50/96, τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια, σε συνεδρίασή τους, αναμορφώνουν τους πίνακες των κενών οργανικών θέσεων κατά το μέρος που τροποποιούνται από τις τοποθετήσεις των υπεραρίθμων. Οι πίνακες αυτοί καθώς και οι καταστάσεις με τα ονοματεπώνυμα και τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές, αναρτώνται στην πινακίδα ανακοινώσεων των Συμβουλίων.
Τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια με ανακοίνωσή τους καλούν όλους τους εκπαιδευτικούς που υπέβαλλαν αίτηση για βελτίωση ή δήλωση για οριστική τοποθέτηση, καθώς και εκείνους που μετατέθηκαν από άλλες περιοχές ή βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ, να υποβάλλουν, μέσα σε πέντε (5) ημέρες δήλωση στην οποία να αναγράφουν τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες, όπου επιθυμούν να μετατεθούν ή να τοποθετηθούν. Διευκρινίζεται ότι στην αίτηση θα δηλώνονται με σειρά προτιμήσεως μόνο σχολεία της περιοχής στην οποία ανήκει ο εκπ/κος.
2.  Ακολουθεί η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι ανήκουν σε ειδική κατηγορία λόγω ασθένειας (όχι πολύτεκνοι), κατά τις διατάξεις του άρθρου 13 του Π.Δ. 50/96, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 30 του Ν.3848/2010.

3.  Έπονται και κρίνονται μαζί:
 οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ,
 οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν από περιοχή σε περιοχή,
 οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση μετάθεσης από σχολείο σε σχολείο της ίδιας περιοχής μετάθεσης (βελτιώσεις)
Όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί (περίπτωση γ), συγκρινόμενοι συνολικά μεταξύ τους, τοποθετούνται σε κενές οργανικές θέσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15 και 16 του Π.Δ. 50/96, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνοντας υπόψη τις δηλώσεις προτίμησής τους.
Συνιστάται να δηλώνονται όχι μόνο τα σχολεία στα οποία το ΠΥΣΔΕ Φλώρινας θα καθορίσει οργανικά κενά, αλλά έως και το σύνολο των σχολείων της περιοχής που επιθυμούν οι εκπαιδευτικοί, διότι κατά τη διαδικασία βελτίωσης θέσης μπορεί να προκύψουν οργανικά κενά σε άλλα σχολεία εκτός των καθορισμένων.
Οι εκπαιδευτικοί που δεν τοποθετήθηκαν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις. Σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί αυτοί είναι περισσότεροι από τις οργανικές θέσεις, παραμένουν στη διάθεση των περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων και τοποθετούνται προσωρινά ή διατίθενται για τη συμπλήρωση ωραρίου.
Για τους εκπ/κούς Α/θμιας εκπ/σης ( διασταλτική εφαρμογή στην Β/θμια εκπ/ση) σε περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν υποβάλλουν αίτηση προτίμησης για συγκεκριμένα σχολεία, κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης. Τα σχολεία στα οποία υπάρχουν κενά κατατάσσονται σε σειρά με βάση τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης. Κατόπιν αυτού τοποθετούνται, υποχρεωτικά, οι έχοντες τις λιγότερες μονάδες μετάθεσης στα σχολεία με τις περισσότερες μονάδες συνθηκών διαβίωσης
Οι αποφάσεις των συμβουλίων για μετάθεση ή τοποθέτηση αναρτώνται με τους σχετικούς πίνακες στα σχολεία αρμοδιότητάς τους για να λάβουν γνώση οι ενδιαφερόμενοι.
Τυχόν λάθη ή παραλείψεις στις αποφάσεις των συμβουλίων που αφορούν μεταθέσεις ή τοποθετήσεις εκπαιδευτικών επανεξετάζονται από τα ίδια συμβούλια, ύστερα από αίτηση των ενδιαφερομένων.. Η αίτηση αυτή που αναφέρεται στη διόρθωση συγκεκριμένων λαθών ή παραλείψεων δεν αποτελεί ένσταση και υποβάλλεται μέσα σε πέντε (5) ημέρες από την ανακοίνωση της σχετικής απόφασης. Τα περιφερειακά υπηρεσιακά συμβούλια εξετάζουν τις αιτήσει αυτές μέσα στις επόμενες πέντε (5)ημέρες και οριστικοποιούν τις αποφάσεις τους
Στις τοποθετήσεις του εκπ/κου αρμοδιότητας ΠΥΣΔΕ στο σύνολο των μορίων υπολογίζονται:
I.           Μόρια συνολικής υπηρεσίας
II.       Μόρια γάμου και παιδιών
III.    Μόρια δυσμενών συνθηκών στις έδρες των σχολείων όπου υπηρέτησαν ή υπηρετούν
IV.      Μόρια συνυπηρέτησης (όταν ζητείται τοποθέτηση στο Δήμο που εργάζεται ο/η σύζυγος)
V.         Μόρια εντοπιότητας (όταν ζητείται τοποθέτηση στο Δήμο εντοπιότητας του εκπ/κού)

         ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΟΡΙΩΝ
2,5 για κάθε χρόνο υπηρεσίας
4 για συνυπηρέτηση
4 για γάμο
4 για το πρώτο παιδί, 4 για το δεύτερο, 6 για το τρίτο και 7 για κάθε ένα από τα υπόλοιπα
4 για εντοπιότητα

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Παρακάτω αναφέρεται η  μοριοδότηση για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ αφού οι αποσπάσεις σε φορείς δεν μέχρι στιγμής δεν γίνονται με μοριοδότηση, αλλά με απόφαση του Υπουργού…..
Για τις αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
1) η συνολική υπηρεσία, που αποτιμάται αυξητικά ως ακολούθως:
α) μία (1) μονάδα  για κάθε έτος από 1  έως και 10 έτη υπηρεσίας
β) 1,5 μονάδες για κάθε έτος από 10 έτη και άνω έως και 20 έτη
γ)  δύο (2) μονάδες για κάθε έτος υπηρεσίας από 20 έτη και άνω 
2) η συνυπηρέτηση, που αποτιμάται με δέκα (10) μονάδες,
3) η εντοπιότητα, που αποτιμάται με τέσσερις (4) μονάδες, 
4) οι οικογενειακοί λόγοι, που αποτιμώνται ως εξής:
  • Οι έγγαμοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
Ίδιο αριθμό μονάδων λαμβάνουν και  οι διαζευγμένοι ή σε διάσταση γονείς εκπαιδευτικοί στους οποίους έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια άγαμων ανήλικων ή σπουδαζόντων παιδιών (φυσικών, θετών ή αναγνωρισμένων).
  • Οι εκπαιδευτικοί σε χηρεία λαμβάνουν δώδεκα (12) μονάδες αν έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει, άλλως λαμβάνουν τέσσερις (4) μονάδες.
  • Οι εκπαιδευτικοί με μονογονεϊκή οικογένεια, λόγω απόκτησης παιδιών χωρίς γάμο, λαμβάνουν έξι (6) μονάδες, εφόσον έχουν παιδί που είναι ανήλικο ή σπουδάζει.
  • Οι εκπαιδευτικοί που είναι έγγαμοι, σε διάσταση, σε διάζευξη ή χηρεία ή με μονογονεϊκή οικογένεια λαμβάνουν πέντε (5) μονάδες για το πρώτο, έξι (6) για το δεύτερο και οκτώ (8) για το τρίτο παιδί (φυσικό, θετό ή αναγνωρισμένο) και δέκα (10) μονάδες για κάθε επόμενο, εφόσον αυτά είναι άγαμα ανήλικα ή σπουδάζουν.

Λειτουργικά κενά νέας σχολικής χρονιάς

Τα λειτουργικά κενά θα ανακοινωθούν, και θα γίνουν οι αιτήσεις για τοποθέτηση όσων θα παραμείνουν στην διάθεση του ΠΥΣΔΕ, αυτών που θα έλθουν με απόσπαση από άλλα ΠΥΣΔΕ και όσων θα ζητούν απόσπαση εντός ΠΥΣΔΕ Φλώρινας, μετά την κοινοποίηση του συνόλου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών (σε υπηρεσίες, σχολεία κλπ), κάτι που αναμένεται τον Αύγουστο.
Οι τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά γίνονται με την εξής σειρά:

1.       Τοποθέτηση οργανικά υπεραρίθμων (που δεν κατέλαβαν νέα οργανική θέση)
2.       Τοποθέτηση ειδικών κατηγοριών
3.      Τοποθέτηση λειτουργικά υπεραρίθμων (που δεν συμπληρώνουν ωράριο στο σχολείο οργανικής)
4.       Τοποθέτηση αυτών που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ
5.       Τοποθέτηση όσων αιτούνται απόσπασης εντός ΠΥΣΔΕ αλλά και όσων αποσπάσθηκαν από άλλο ΠΥΣΔΕ
Σημειώνεται ότι στη διαδικασία τοποθέτησης σε λειτουργικά κενά των υπεραρίθμων εκπαιδευτικών (οργανικά και λειτουργικά) δεν ισχύει η διάκριση σε ομάδες αλλά όλοι συγκρίνονται μεταξύ τους με βάση τα μόρια μετάθεσης ανεξαρτήτως ομάδας .

Διευκρινίσεις για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών
Καταρχάς, διευκρινίζουμε ότι οι οργανικές υπεραριθμίες, στις οποίες αναφερόμαστε και αφορούν τις διαδικασίες του ΠΥΣΔΕ αμέσως μετά την ανακοίνωση των μεταθέσων, καμία σχέση δεν έχουν με τους συναδέλφους που είναι προσωρινά τοποθετημένοι ή βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ και δεν έχουν οργανική θέση. Η διευκρίνιση αυτή είναι απαραίτητη, καθώς υπάρχει εδώ σύγχυση ακόμη και σε συναδέλφους με πολλά χρόνια υπηρεσίας.
Εισαγωγικά, η διαδικασία κρίσης και τοποθέτησης των υπεραρίθμων περιγράφεται στις παραγράφους του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του ΠΔ 100/97.

Α. ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Η ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΑ

Τα γραφεία, μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων, καταγράφουν τις ώρες ανά ειδικότητα που λείπουν ή πλεονάζουν σε κάθε σχολική μονάδα για τον καθορισμό οργανικών κενών-πλεονασμάτων. Πρέπει να τονίσουμε στο σημείο αυτό ότι τα ΠΥΣΔΕ υποχρεώνονται να υπολογίσουν τα κενά με την πληρότητα του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και όχι υπολογίζοντας την υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών. Στις ειδικότητες που πλεονάζουν 12 ώρες και πάνω ( παραμένει η δυνατότητα διεύρυνσης του μέτρου αυτού, όπως εμείς θεωρούμε, από τα ΠΥΣΔΕ) υφίσταται υπεραριθμία.
 Είναι προφανές ότι στη διαδικασία αυτή υπολογίζονται μόνο οι υπηρετούντες με οργανική θέση της συγκεκριμένης ειδικότητας στη σχολική μονάδα. Αν, π.χ., το σύνολο των φιλολογικών ωρών πρώτης ανάθεσης ενός σχολείου είναι 80 διδακτικές ώρες και υπάρχουν 5 φιλόλογοι με ωράριο 20 ώρες, τότε πλεονάζει ένας φιλόλογος κατά 20 ώρες (υπάρχουν μόνο 80 ώρες, ενώ χρειάζονται 100 για να καλύψουν ωράριο οι 5 φιλόλογοι: 5 x 20 = 100). Επομένως, υπάρχει μια υπεραριθμία, καθώς υπάρχει πλεόνασμα 8 ωρών πάνω και από τις 12 ώρες στη συγκεκριμένη ειδικότητα.
Διευκρινίζoυμε ότι από το σύνολο των διδακτικών ωρών δεν αφαιρούνται οι ώρες που δεν διδάσκει, π.χ., ο διευθυντής του σχολείου που έχει οργανική, ή του ΕΚΦΕ, του ΠΛΗΝΕΤ κ.λπ.. Είναι προφανές ότι οι ώρες αυτές θα υπολογιστούν στα λειτουργικά κενά, όπου και θα προηγηθούν, όπως αναφέρεται και παρακάτω, οι συνάδελφοι που σήμερα χαρακτηρίζονται, πιθανώς, υπεράριθμοι.

Β. ΠΩΣ ΟΡΙΖΕΤΑΙ Ο ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ

1)                  Καλούνται όλοι οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, που ανήκουν οργανικά στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, να δηλώσουν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών αν επιθυμούν ή όχι να κριθούν ως υπεράριθμοι.
Δεν υπάρχει αναγκαστική άρση υπεραριθμίας.

2)                  Το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. χαρακτηρίζει ονομαστικά τους υπεράριθμους κατά σχολική μονάδα έχοντας υπόψη τα παρακάτω:

α) Αν υποβληθούν περισσότερες από μία αιτήσεις, υπεράριθμος θεωρείται αυτός που έχει το μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.

β) Αν κανείς δεν επιθυμεί να κριθεί ως υπεράριθμος, ως υπεράριθμος χαρακτηρίζεται εκείνος που τοποθετήθηκε οργανικά τελευταίος στη σχολική μονάδα. ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Ι: Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα. Τότε, σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμος χαρακτηρίζεται ο εκπαιδευτικός που έχει το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Προσοχή: Σε αυτή μόνο τη συγκεκριμένη περίπτωση, της ταυτόχρονης τοποθέτησης, αν υπάρχει εκπαιδευτικός που τοποθετήθηκε ως υπεράριθμος (με αίτηση άρσης υπεραριθμίας) το ίδιο σχολικό έτος, αυτός σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται υπεράριθμος. Π.χ., σε σχολική μονάδα τοποθετούνται το ίδιο σχολικό έτος 3 φιλόλογοι, από τους οποίους 2 (δύο) με μετάθεση ή βελτίωση και 1 (ένας) με άρση υπεραριθμίας. Αν στη σχολική μονάδα προκύψει μια υπεραριθμία στους μαθηματικούς και αυτοί οι 3 είναι οι τελευταίοι τοποθετηθέντες, και δεν θέλει κανείς να κριθεί ως υπεράριθμος, τότε σε καμία περίπτωση δε χαρακτηρίζεται υπεράριθμος αυτός που τοποθετήθηκε με άρση υπεραριθμίας, αλλά αυτός, από τους υπόλοιπους δύο, που έχει το μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Προηγείται, δηλαδή, αυτός που πήρε οργανική θέση την ίδια σχολική χρονιά με άρση υπεραριθμίας.
Οι εκπαιδευτικοί που χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι σύμφωνα με τα παραπάνω καλούνται από το ΠΥΣΔΕ να υποβάλουν, αν θέλουν, δήλωση τοποθέτησης σε συγκεκριμένες σχολικές μονάδες στις οποίες υφίστανται τα οργανικά κενά εντός 10 (δέκα) ημερών.

Γ. ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ

1) Να μην κάνει τίποτα,. Η οργανική του θέση δε χάνεται όσο υφίσταται η συγκεκριμένη σχολική μονάδα και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ο ίδιος. Δεν προβλέπεται βάσει του υφιστάμενου νομικού πλαισίου αναγκαστική άρση υπεραριθμίας.
Έτσι, ο υπεράριθμος το Σεπτέμβριο:

α) θα παραμείνει στην ίδια σχολική μονάδα, αν προκύψουν νέα λειτουργικά κενά από αποσπάσεις, παραιτήσεις, εκπαιδευτικές άδειες, γονικές μακροχρόνιες άδειες κ.λπ. Γι’ αυτά τα λειτουργικά κενά προηγούνται για τοποθέτηση οι υπεράριθμοι. Θα προηγηθούν, επίσης, στις τοποθετήσεις στα λειτουργικά κενά της περιοχής μετάθεσής τους, αν κάνουν δήλωση τοποθέτησης, αλλά η διάθεσή τους θα γίνει σύμφωνα με τη σειρά προτίμησης και το σύνολο μονάδων μετάθεσής τους (μεταξύ όλων των υπεραρίθμων της περιοχής μετάθεσής τους).

β) διατίθεται ή αποσπάται χωρίς αίτησή του εξ ολοκλήρου σε άλλη σχολική μονάδα της ίδιας περιοχής μετάθεσης καταρχάς, οπότε λαμβάνει «τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενές συνθήκες που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα της διάθεσης εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής του θέσης είναι περισσότερες, οπότε και λαμβάνει αυτές».
Αν δεν υπάρχουν κενά στην ίδια περιοχή μετάθεσης, τότε διατίθεται σε άλλη περιοχή μετάθεσης του ίδιου Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

γ) διατίθεται για συμπλήρωση του υποχρεωτικού του ωραρίου και λαμβάνει αναλογικά «με βάση την εβδομάδα των πέντε ημερών τις μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες που αντιστοιχούν στις σχολικές μονάδες της διάθεσης, εκτός αν οι μονάδες μετάθεσης για δυσμενείς συνθήκες της οργανικής του θέσης είναι περισσότερες, οπότε και λαμβάνει αυτές».
 Τονίζουμε για άλλη μια φορά ότι δεν χάνεται η οργανική θέση αυτού που χαρακτηρίζεται σήμερα οργανικά υπεράριθμος. Η μοναδική περίπτωση στην οποία χάνεται η οργανική θέση είναι αν καταργηθεί η σχολική μονάδα, και βέβαια πρέπει οι συνάδελφοι να κάνουν οπωσδήποτε αίτηση άρσης υπεραριθμίας και αίτηση για οργανικό κενό, αλλιώς θα βρεθούν στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ.

2) Να κάνει δήλωση άρσης υπεραριθμίας, γιατί θέλει να φύγει από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα και τον ενδιαφέρουν οι κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν στην ίδια ομάδα σχολείων με το δικό του ή στην όμορη ομάδα. Τότε: οι υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα (πριν από τις τοποθετήσεις των μετατιθεμένων-αιτούντων βελτίωση), συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους: σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και  όπου αυτό δεν είναι δυνατό, τότε μόνο, σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης. Προσοχή: Αν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα σχολείων, δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε σχολείο της όμορης ομάδας. Ιδιαίτερη διευκρίνιση: Στην παράγραφο 8 του άρθρου 14 αναφέρεται: « Ο χρόνος υπηρεσίας στην προηγούμενή τους θέση των εκπαιδευτικών της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που μετατίθενται, διατίθενται ή αποσπώνται λόγω υπεραριθμίας υπολογίζεται για τη συμπλήρωση της υπηρεσίας που απαιτείται από το άρθρο 8 αυτού του Π.Δ. Οι διατάξεις που προβλέπουν συνυπολογισμό του χρόνου απόσπασης στην οργανική θέση εφαρμόζονται ανάλογα και στην περίπτωση αυτή». Συνεπώς, ο εκπαιδευτικός που έχει κριθεί οργανικά υπεράριθμος από το αρμόδιο περιφερειακό συμβούλιο και τοποθετηθεί με τις ανωτέρω διαδικασίες σε νέα οργανική θέση, αυτομάτως κάνει άρση υπεραριθμίας και, ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται να υπηρετήσει εκ νέου την οργανική του θέση (68024/Δ2/18-6-2012, Δ/νση Προσωπικού, Τμήμα Γ΄).

3) Όποιος εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία (ίδια ομάδα-όμορη), κάνει δήλωση για τοποθέτηση-βελτίωση θέσης (αν δεν έκανε το Νοέμβριο) και συνεξετάζεται ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση λόγω μετάθεσης στη βάση των αριθμών μονάδων μετάθεσης (εδώ δε χρειάζεται να έχει υπηρετήσει την οργανική του θέση).

ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν κάποιος υπεράριθμος τοποθετήθηκε με τη διαδικασία άρσης της υπεραριθμίας μετά από αίτησή του σε οργανικό κενό σχολικής μονάδας, μπορεί, αν θέλει, εκ νέου αμέσως μετά, εφόσον έκανε αίτηση το Νοέμβριο για βελτίωση θέσης, να διεκδικήσει νέα τοποθέτηση- βελτίωση θέσης συνεξεταζόμενος ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτησης λόγω μετάθεσης.

ΧΡΗΣΙΜΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Οι συνάδελφοι πρέπει να γνωρίζουν οπωσδήποτε τις ομάδες των σχολείων και τις αντίστοιχες όμορες ομάδες σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, όπως βέβαια και την περιοχή μετάθεσής τους. 

Πως γίνονται οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ4
1) Η κρίση και άρση της υπεραριθμίας των εν λόγω εκπαιδευτικών γίνεται ενιαία στον κλάδο.
2) Οι τοποθετήσεις των υπεραρίθμων όπως και οι βελτιώσεις, οι τοποθετήσεις των νεομετατιθέμενων και όσων εκπαιδευτικών βρίσκονται στη διάθεση ΠΥΣΔΕ στον κλάδο ΠΕ04 θα γίνουν κατά κλάδο και ειδικότητα. Τυχόν κενά μετά την προηγούμενη διαδικασία θα καλυφθούν κατά προτεραιότητα από την ειδικότητα με τις περισσότερες ώρες, λαμβάνοντας υπόψη και τα μαθήματα δεύτερης ανάθεσης. Τέλος τα λειτουργικά κενά που θα προκύψουν με την έναρξη του νέου σχολικού έτους θα δίνονται σε εκπαιδευτικό του ιδίου κλάδου και ειδικότητας με τον εκπαιδευτικό που αντικαθίσταται.
Πχ. 1) Σε ένα σχολείο υπάρχουν 40 πλεονάζουσες ώρες  ΠΕ04.01 και εμφανίζει έλλειμμα  α)14 ώρες κλάδου ΠΕ4.02,  β) 12 ώρες   κλάδου ΠΕ04.04 και γ) 6 ώρες έλλειμμα κλάδου ΠΕ04.05 τότε δεν υπάρχει υπεράριθμος αλλά ούτε κενό.
Σε περίπτωση που κάποιος από τους εκπαιδευτικούς ΠΕ04.01 μετατεθεί (βελτίωση), τότε θα εμφανιστεί κενό  αρχικά ΠΕ04.02, αν δεν υπάρχει αίτηση θα καλυφθεί από εκπαιδευτικό ΠΕ04.04 αν πάλι δεν υπάρχει αίτηση τότε θα καλυφθεί από εκπαιδευτικό ΠΕ04.05 . 
2) Σε ένα σχολείο υπάρχει έλλειμμα 25 ωρών ΠΕ04 κατανεμημένες ως εξής: ΠΕ04.01 6 ώρες, Πε04.02 9 ώρες, ΠΕ04.05 10 ώρες.
Αρχικά δηλώνεται κενό στην ειδικότητα ΠΕ04.05 αν δεν υπάρχει αίτηση τότε τοποθετείται εκπαιδευτικός ΠΕ04.02 και τέλος αν δεν υπάρχει ούτε  εκεί αίτηση τότε εκπαιδευτικός ΠΕ04.01   
Σύμφωνα λοιπόν με τα προαναφερθέντα όλοι οι εκπαιδευτικοί, πολύ δε περισσότερο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ04, πρέπει να κάνουν αίτηση, για όσα σχολεία επιθυμούν ασχέτως αν υπάρχουν κενά σε αυτά, διότι μπορεί να υπάρξουν νέα, είτε λόγω μη ύπαρξης αίτησης (ΠΕ04), είτε λόγω μετακίνησης εκπαιδευτικών με οργανική, για όλους τους άλλους κλάδους.
ΚΑΠΑΡΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΑΙΡΕΤΟΣ  ΠΥΣΔΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ
ΚΟΥΡΕΜΠΑΝΑΣ ΑΛΕΞΗΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΑΙΡΕΤΟΣ



Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Δήλωση Προέδρου ΕΛΜΕ Φλώρινας (08-06-2015)

ΔΗΛΩΣΗ
 ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΛΜΕ ΦΛΩΡΙΝΑΣ 8 ΙΟΥΝIOY 2015

ΤΑ ΛΑΘΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΙ

            Στην προηγούμενη ανακοίνωσή μου για τον τρόπο επιλογής του 7ου μέλους του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ για την επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων ανέφερα ότι μου ζητήθηκε από την Περιφέρεια – κι έτσι είναι – να δηλώσει η ΕΛΜΕ Φλώρινας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα μισής ώρας μέλος της ΕΛΜΕ από την 3η παράταξη  στις εκλογές για αιρετούς ΠΥΣΔΕ για να τοποθετηθεί σ αυτό.
            ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΜΟΥ : εκ παραδρομής και ίσως λόγω της βιασύνης θεώρησα ως 3η παράταξη την ΑΠΕΚ προφανώς έχοντας στο μυαλό μου τις συνήθεις παρατάξεις στις εκλογές της ΕΛΜΕ και σε συνεννόηση με την παράταξη αυτή προτάθηκε ο συν. ΣΤΑΪΟΣ ΝΙΚΟΣ αντί του ΣΤΑΘΗ ΚΑΤΗΚΑΡΙΔΗ ανεξάρτητου υποψήφιου που κατέλαβε την τρίτη θέση στις εκλογές αιρετών ΠΥΣΔΕ.
            ΔΙΟΡΘΩΣΗ:  αντιλήφθηκα αυτό το λάθος μόλις σήμερα και κατόπιν ενημέρωσης από συνάδελφο. Αμέσως επικοινώνησα με τους ενδιαφερόμενους και την Περιφέρεια. Με βάση όσα έχουν ως τώρα συζητηθεί: ο συνάδελφος Στάιος αμέσως δέχτηκε προς τιμήν του να παραιτηθεί και η Περιφέρεια να τον αντικαταστήσει με τον συνάδελφο Κατηκαρίδη Στάθη.

Υ.Γ.
1. Η διαδικασία επιλογής Διευθυντών βρίσκεται στο 1ο στάδιο μέτρησης μορίων – όπου υπάρχουν και ενστάσεις…
2. Σε άλλες Περιφέρειες το 7ο μέλος απλά διορίστηκε χωρίς να ρωτηθεί κανείς και υπάρχουν προβλήματα…. Επίσης το 3ο μέλος ΠΥΣΔΕ Φλώρινας αν εκλεγόταν 3ος αιρετός θα ήταν από την Ενωτική Κίνηση βάσει αποτελεσμάτων, όμως η Περιφέρεια επέλεξε να μπει άτομο από την 3η παράταξη – αυτό θα το κρίνετε εσείς.

3. Λάθη γίνονται και πρέπει να επισημαίνονται απ όσους τα αντιλαμβάνονται όσο γίνεται πιο γρήγορα ώστε να διορθώνονται, ειδικά όταν δεν υπάρχει καμία πρόθεση δόλου.  

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Ανακοίνωση Προέδρου ΕΛΜΕ Φλώρινας (02-06-2015)


1. ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ 
ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

2. ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

1. Επειδή γίνεται πολύς - και δυστυχώς όχι εμπεριστατωμένος - λόγος για τον ορισμό των δύο επί πλέον μελών του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ Φλώρινας, μόνο για την περίοδο επιλογής στελεχών, όπως προβλέπει ο ήδη υπάρχων νόμος, διευκρινίζω:
Α. Ήταν ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ να συμπεριληφθούν στα μέλη του ΠΥΣΔΕ - επαναλαμβάνω ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ - ένας ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ως 6ο ΜΕΛΟΣ (ΟΡΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ) και ένα μέλος της ΕΛΜΕ το οποίο να προέρχεται από την 3η παράταξη στις εκλογές για ΠΥΣΔΕ ως 7ο μέλος. Αυτό στη λογική του 3ου αιρετού που ζητάμε από το Υπουργείο  και ως καλύτερη εκπροσώπηση των συναδέλφων - αυτά φυσικά έγιναν σε κάθε νομό της Δ. Μακεδονίας χωρίς να λαμβάνεται υπ όψη ποια ήταν η 3η παράταξη...
Β. Η επικοινωνία ήταν τηλεφωνική και έπρεπε να απαντήσουμε σε μισή ώρα.
Γ. Επικοινώνησα με μέλη της 3ης παράταξης και αφού διαπιστώθηκε ότι οι πιο πολλοί θα ήταν υποψήφιοι Διευθυντές, καταλήξαμε σε συμφωνία για τους συναδέλφους που τελικά επιλέχθηκαν, στη λογική της υπόδειξης από την 3η παράταξη συναδέλφων που δεν ανήκουν σ αυτήν αλλά έχουν την αποδοχή των συναδέλφων τους για το ρόλο που θα κληθούν να διαδραματίσουν. Ούτως ή άλλως τον τελευταίο λόγο είχε η 3η παράταξη.
Δ. Στη διαδικασία επιλογής πλέον ΔΕΝ υπάρχει συνέντευξη, και δεν βαθμολογούν τα μέλη ΠΥΣΔΕ, απλά επικυρώνουν μόρια και εξετάζουν ενστάσεις. Επίσης μόρια από συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ λαμβάνουν ΜΟΝΟΝ Αιρετοί...

2. Για πρώτη φορά στη χώρα μας θα εφαρμοστεί το μέτρο της εκλογής Διευθυντών - υπήρχε των Υποδιευθυντών ήδη- από τη βάση, από τους συλλόγους, αντικαθιστώντας την συνέντευξη. Είναι, παρ όλα τα μικροπροβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν στην εφαρμογή, μια μεγάλη ευκαιρία να αποδείξουμε την ωριμότητά μας και την ικανότητά μας να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς τον εκδημοκρατισμό των συλλόγων (ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ με την αλλαγή ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ που διεκδικούμε επίσης) και στην πορεία για την αυτονομία και την αυτοδιαχείριση των υποθέσεών μας. Δεν πρέπει αυτό το πείραμα να βουλιάξει στο βάλτο παλαιών αντιλήψεων και πρακτικών ή προσωπικών υπολογισμών.
Καλείστε να επιλέξετε τους καλύτερους με γνώμονα τις ικανότητες και το δημοκρατικό ήθος. Τους πρώτους μεταξύ ίσων στους συλλόγους για να ανοίξουμε νέα σελίδα συνεργασίας και δημιουργίας συνθηκών για το καλύτερο σχολείο που οραματιζόμαστε όλοι.


ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΟΥΝΤΟΥΛΟΥΛΗΣ